Home Nieuws Het nieuwe SnowWorld boost marktleiderschap met rebranding en masterplan

Het nieuwe SnowWorld boost marktleiderschap met rebranding en masterplan

0
Het nieuwe SnowWorld boost marktleiderschap met rebranding en masterplan
SnowWorld Rebranding

Deze week kondigde SnowWorld haar toekomstplannen aan, aan personeel en partners tijdens de eerste SnowWorld Convention in Landgraaf. De marktleider op indoor wintersportgebied kondigt forse investeringen aan in haar huidige zeven locaties in Nederland en Duitsland en presenteert haar nieuwe huisstijl. Daarnaast worden de overnames van SnowPlanet en de drie vestigingen van de SIS Leisure Group, met ingang van het nieuwe wintersportseizoen, volledig geïntegreerd onder de naam SnowWorld. Alle ontwikkelingen zijn gericht op de ambitie om Europees marktleiderschap uit te breiden op het gebied van indoor wintersportresorts.

SnowWorld vernieuwt de komende vier jaar haar locaties met hoogwaardige restaurantformules, ontwikkelingen van outdoor faciliteiten en zet in op verblijfstoerisme. Naast de huidige hotels in Landgraaf en het Duitse Neuss is SnowWorld voornemens de komende jaren ook hotels in Amsterdam en Zoetermeer te realiseren. Om het belang van haar outdoor mogelijkheden te onderstrepen, wordt een nieuw merk gelanceerd, Adventure Valley. Onder deze vlag is in SnowWorld Landgraaf een vernieuwd klimpark en een nieuwe attractie, ‘Adventure Trail’, geopend. Verder opent SnowWorld Zoetermeer op 17 juli een compleet nieuwe buitenspeeltuin in Alpen-sfeer.


“SnowWorld ontwikkelt zich in hoog tempo. Met de investeringen willen we wintersport voor iedereen bereikbaar maken en tillen we de gastbeleving naar een nog hoger niveau”, zegt Wim Hubrechtsen, CEO SnowWorld. “We maken ons klaar voor de toekomst dankzij schaalvergroting door de aankoop en bouw van nieuwe locaties en dankzij uitbreidingen van onze huidige locaties.” Hubrechtsten vervolgt; ”We hebben veel expertise in huis en zullen zo veel mog elijk synergien benutten om de investeringen te laten renderen. De eerste halfjaarcijfers die de groep onlangs publiceerde toonden een omzet- en EBITDA-groei van ruim 30%. Wij kijken dus vol vertrouwen naar de toekomst.” De route naar uitbreiding van het Europees marktleiderschap is begin dit jaar ingezet met de overnames van SnowPlanet, een belang in Alpenpark Neuss (Duitsland), Skidome Rucphen en Terneuzen. Deze overgenomen bedrijven zullen hun naam wijzigen naar SnowWorld en onder de nieuwe huisstijl verder uitbreiden. Indoor Skydive Roosendaal en IceKart Rucphen zullen, net als Alpenpark Neuss, voorlopig onder hun eigen naam blijven opereren.