Het verhaal van Rossignol

0
Het verhaal van Rossignol

De oudste merknaam in de wintersportwereld… Dat kan qua kennis en ervaring tellen! Rossignol is dan ook niet voor niets al meer dan 110 jaar een benchmark voor wintersporters. Een merk voor kampioenen en een kampioen in alles wat met de ‘mountain lifestyle’ te maken heeft. Zoals kledij.

Het rode logo herkennen we zonder twijfel allemaal. Op de piste kom je op elke helling wel een ski of snowboard van de ‘Pure Mountain Company’ tegen. Maar Rossignol is niet alleen gespecialiseerd in ski’s, snowboards en alles wat daar direct bij hoort. Het merk biedt ook een groeiende collectie technische en casual sportswear voor op en naast de piste, winter en zomer, tot fietskleding of een nordic skeeleruitrusting toe.


Neem een kijkje in de nieuwe flagshipstore in Oslo (open sinds vorig seizoen) en je snapt meteen wat Rossignol bedoelt. Het meest vertrouwd is de Performance-collectie, gecreëerd met de meest innovatieve materialen en premium technologieën, zodat jij je beste beentje voor kan zetten tijdens je favoriete sport. Daarnaast is er een ‘Sport Chic’-collectie, ontworpen voor een athleisure leven op grote hoogten, letterlijk en figuurlijk dan.

Maar de mix tussen sportief erfgoed en hedendaagse urbanwear komt pas echt tot uiting in de Studio en Capsule-collecties in samenwerking met namen zoals Tommy Hilfiger, Wallpaper en JC de Castelbaljac. Deze herfst-wintercollectie is zelfs van de hand van de Italiaanse designer Andrea Pompilio, die we kennen van prestigieuze modemerken zoals Prada, Calvin Klein en Saint Laurent. Zijn stijlvolle en luxueus ogende function-meets-style-ontwerpen maken ontegensprekelijk een statement in wintersportland. En daar hebben wij maar een antwoord op: mooi, heel mooi.