ISPO Munich 2020 is het startsein van een speciaal jubileumjaar: 50 jaar geleden, op 8 maart 1970, opende de eerste ‘International Sporting Goods Fair’ de deuren. Sindsdien is ISPO Munich, op het terrein van Messe München, uitgegroeid tot ‘s werelds toonaangevende vakbeurs voor sportartikelen. Voor retailers, merken, media en sportprofesisonals is de beurs de belangrijkste branchebijeenkomst van het jaar. En een ideale plek om kennis uit te wisselen, te netwerken en inspiratie op te doen. De komende ISPO Munich vindt plaats van 26 tot 29 januari 2020.

Reeds een halve eeuw toont ISPO Munich de laatste trends en opvallendste innovaties uit de sportartikelenindustrie. “Al 50 jaar lang creëren we belangrijke connecties en brengen we de sportwereld op één plek samen”, aldus Markus Hefter, Exhibition Director van ISPO Munich, nu bekend als de “Trade Fair of Premieres’. En dat vanaf dag één. Het allereerste event trok ongeveer 11 000 professionele bezoekers uit 34 landen. Vandaag zijn dat er circa 80.000 uit 120 landen.


ISPO Munich 2020: trends, netwerken, 18 hallen

ISPO Munich is het eerste hoogtepunt van het sportjaar. In 2020 zijn de segmenten Snowsports, Outdoor, Health & Fitness en Urban verdeeld over 18 hallen. Zo krijgen exposanten en bezoekers een optimaal overzicht van de ontwikkelingen in sportartikelenindustrie wereldwijd.

Enkele hoogtepunten in het komende jaar bevinden zich ter hoogte van de oost- en west-ingang. Aan de oost-ingang: eSports, sinds 2019 een integraal onderdeel van de ISPO Group, ontwikkelt zich tot een belangrijk segment in de sportindustrie met ongelooflijke groeicijfers. Voor 2021 wordt een wereldwijde omzet van $1,6 miljard verwacht. Alleen al in 2018 keken 395 miljoen mensen wereldwijd naar eSports-wedstrijden. De voorspelling voor 2022: 644 miljoen kijkers.

De west-ingang is het centrum van de ISPO Academy. Met een uitgebreid conferentieprogramma is dit de place to be voor het uitwisselen van knowhow over onderwerpen zoals de digitalisering van de sportindustrie of de sportmarkt in China.

Designers en productontwikkelaars zijn in hun element op ISPO Textrends. Hier draait alles om innovatieve en nieuwe stoffen, patronen en kleuren voor het toekomstige seizoen. Elk jaar demonstreren de winnaars van de ISPO Award en de deelnemers van ISPO Brandnew de innovatieve kracht van de sportindustrie en zijn ze een hoogtepunt van elk beursbezoek.

Sports in the City: de ISPO Munich sportweek

Voor de derde keer verhuist ISPO Munich ook naar de stad. Tijdens de ISPO Munich Sportweek organiseren sport- en andere retailers tal van activiteiten, gaande van producttests tot sportevenementen. Het concept wordt meer dan goed ontvangen door consumenten en partners. In 2019 namen bijna 12 000 sportliefhebbers deel aan ongeveer 160 events. Een ander hoogtepunt in 2020 is een night run in het Olympisch Park.

ISPO Munich-app

Met de ISPO Munich-app is alle informatie over de beurs van tevoren beschikbaar en kunnen deelnemers voor, tijdens en na de beurs contact houden. Tickets voor ISPO Munich 2020 zijn vanaf november 2019 online beschikbaar