Er zijn veel manieren om van een berg af te komen. Vraag dat maar aan Peak Performance. De passie voor avontuur en natuur zit bij het merk namelijk diep en dat voel je. Van de producten die zijn gemaakt met één doel voor ogen – je de vrijheid te geven om van de outdoors te genieten, 365 dagen per jaar – tot de inspirerende nieuwe campagnebeelden. “The adventure is there. Make it yours”, juicht Peak Performance vandaag. Net zoals de oprichters dat bijna 40 jaar geleden al deden.
De nieuwe collectie voor dit seizoen? Hierover berichten we hier.
Vervolgens draaien we de klok terug naar 1986, toen twee gepassioneerde skiërs, de één een getalenteerde mogulskiër en de ander de hoofdredacteur van een skiblad, naast elkaar zaten in een stoeltjeslift. Ze stonden op het punt een nieuwe skikledinglijn te testen en vroegen zich af waarom er eigenlijk geen skikleding bestond die mensen ook echt wilden dragen, producten die functionaliteit combineren met een aantrekkelijk design. Tegelijkertijd zochten ze ook een mooi excuus om langer in het bergdorpje Åre te blijven, in het noorden van Zweden. En zo geschiedde…
Met een ontwerper en een alpineskiër/skiverkoper erbij werd het team van twee er een van vier en luidde het antwoord op hun vraag: Peak Performance. Aanvankelijk reikten de mannen hun ambities niet veel verder dan het maken van kleding voor zichzelf en hun vrienden, in voldoende grote hoeveelheden om ervan te kunnen leven. Vaker wel dan niet hing er een bordje op de deur: ‘Gone skiing’. De liefde voor de bergen lonkt toen hard. En lonkt nog steeds.
Fast forward naar 2023 en Peak Performance’s passie voor avontuur, de natuur en het buitenleven is niet meer weg te denken uit de buitensportwereld. Desondanks is de drang om wilde en mooie plekken te verkennen groter dan ooit. Vandaar dus de nieuwe campagne van Peak Performance: ‘Unlock Your Freeride Spirit’, als ode aan avontuur. Enerzijds is het een liefdesverklaring aan het freeriden, een discipline die Peak Performance na aan het hart ligt. Anderzijds een uitnodiging aan iedereen om de natuur te verkennen en je eigen pad te durven volgen.
Peak Performance’s nieuwe campagne bevat een archief met monumentale beelden van over de hele wereld, waaronder adembenemende beeldmateriaal van de Freeride World Tour en van de ‘Friends’ van Peak Performance – enkele van de beste skiërs ter wereld, waaronder Max Palm, Hedvig Wessel, Kristofer Turdell en Alex Hackel. We zien hen grenzen verleggen en demonstreren wat onmogelijk lijkt, maar blijkbaar toch mogelijk is. Dit in combinatie met exclusieve archiefbeelden, monumentale fragmenten uit bekroonde skifilms en iconische momenten uit de Freeride World Tour creëert een verhaal waar je innerlijke skiheld het warm van krijgt. En dat je aanmoedigt om aan je eigen avontuur te beginnen. Waar wacht je op? Go!
Peak Performance is te vinden in 25 landen ter wereld en telt momenteel meer dan twintig vlaggenschipwinkels. Het afgelopen jaar begon Peak Performance aan een mondiaal expansietraject met de opening van nieuwe conceptstores in China, Denemarken, Oostenrijk en Japan. In november opent het merk zijn eerste conceptstore in Vancouver, gevolgd door de eerste winkelopening in Berlijn in december. Ook in 2024 staan er wereldwijd diverse nieuwe winkelopeningen op stapel. De winkel in Knokke verhuist naar een prachtige nieuwe locatie.
“Sinds het prille begin van Peak Performance hebben onze passie voor freeriden en onze nieuwsgierigheid om onontdekt terrein te verkennen ons als merk gedefinieerd. Het is dit erfgoed en die geest die we met de rest van de wereld willen delen.” – Sara Molnar, CEO van Peak Performance