Home Nieuws Trends spotten op ISPO Munich 2023 van 28-30 november? Doen!

Trends spotten op ISPO Munich 2023 van 28-30 november? Doen!

0
Trends spotten op ISPO Munich 2023 van 28-30 november? Doen!

ISPO Munich is in 2023 weer in full swing. Ook dit jaar kunnen bezoekers rekenen op het neusje van de zalm aan aanwezige merken en verdelers. Er zijn er 1666 exposanten in totaal, waaronder meer dan 350 die focussen op wintersport. Het middelpunt van de editie van dit jaar is opnieuw het Future Lab in hal B1 – een ruimte gericht op innovaties, megatrends, digitale transformatie en connectiviteit. ISPO Munich vindt plaats van dinsdag 28 t/m donderdag 30 november.

Maar dan 50 jaar geleden opende de eerste ‘International Sporting Goods Fair’ de deuren. Sindsdien is ISPO Munich, op het terrein van Messe München, uitgegroeid tot ’s werelds toonaangevende vakbeurs voor sportartikelen. Een ideale plek om kennis uit te wisselen, te netwerken en inspiratie op te doen.


Sport stimuleert innovatie!

Sport draait overigens niet alleen om lichaamsbeweging, uitrusting of entertainment Het is een van de snelste, meest diverse en een van de meest complexe, internationale industrieën: sport stimuleert innovatie. ISPO Munich is dan ook veel meer dan een showcase voor de industrie en ook veel meer dan een productbeurs; het is een mondiaal platform waar nieuwe perspectieven en tot nadenken stemmende ideeën met toegevoegde waarde een hoofdrol spelen.

Onder de noemer ‘Nieuwe perspectieven op sport’ werpt ISPO Munich dit jaar niet alleen een blik op de toekomst van de sportindustrie, de vakbeurs opent ook nieuwe perspectieven op aanverwante hangijzers. “We willen sport in zijn geheel bekijken en bespreken vanuit nieuwe en innovatieve perspectieven. Variërend van technologische innovatie en sociale impact tot sportmodetrends en duurzaamheid”, aldus tentoonstellingsdirecteur Lena Haushofer.

Must do: Future Lab

Het hart van ISPO Munich? Dat is Future Lab in hal B1 Dit innovatielab biedt ruimte voor discussies over nieuwe producten en de meest recente sportinnovaties. Zes thema’s komen hier uitgebreid aan bod, waaronder onderwerpen zoals de transformatie van de sportindustrie, klimaatverandering, toeleveringsketens en andere uitdagingen.

In de interactieve showrooms van de Digitize Hub staan de nieuwste trends op het gebied van retailtechnologie dan weer centraal, terwijl in het Innovation Lab visionaire oplossingen aan bod komen, die de potentie hebben om de sportsector voorgoed te veranderen. Verder is er een Brandnew Area, waar bezoekers de start-ups en opkomende merken ontdekken die in de toekomst een revolutie teweeg kunnen brengen in de sportindustrie.

Ook de winnaars van de prestigieuze ISPO Awards zijn in het Future Lab te zien. Het kan gaan om een nieuw concept, een innovatieve technologie, een bijzonder duurzaam gebruik van middelen, of een product van een ongekend hoge kwaliteit. Slechts een handvol laureaten per categorie winnen uiteindelijk award. Een ISPO Award is dus zonder twijfel een eretitel.

Nieuw zijn onder meer de uitgebreide Mainstage met ruimte voor maximaal 500 toeschouwers, extra themapodia en de uitbreiding van het conferentieprogramma met interactieve en inspirerende key notes. En last but not least is er de samenwerking met ZEITGEIST, een platform voor urban, streetwear en sportmode.

(Snow)Sports to the people!

Met in totaal elf hallen biedt ISPO 2023 opnieuw een totaalbeleving met themapodia, hubs, tentoonstellingen en hands on actie om exposanten, bezoekers en de internationale sportgemeenschap te voorzien van een informatief, interactief en onderhoudend beursprogramma met een festivalkarakter.

Op ISPO Munich kun je dus niet alleen snuisteren tussen alle nieuwigheden en professionele relaties aanhalen, maar ook workshops volgen, luisteren naar toonaangevende sprekers en gesprekken aangaan met de atleten en innovatieve geesten die de merken en producten mee vormgeven, de who’s who van de internationale sportindustrie.

“Ik kijk uit naar de energie van ISPO Munich. Naar de spraakmakende productinnovaties en de inspirerende personen die je hier tegenkomt”, aldus tentoonstellingsdirecteur Lena Haushofer. “ISPO Munich 2023 biedt opnieuw tal van mogelijkheden om nieuwe partnerschappen te smeden en ideeën uit te wisselen. Het is hét mondiale platform van de sportindustrie.”

Wat snowsports betreft vinden bezoekers alles op één plek: hal B2. Hier vind je de nieuwste uitrusting, kleding en accessoires voor skiën, snowboarden, langlaufen en andere wintersporten.

Go green

In de buitenhallen van A1 tot en met A3 speelt de Sustainability Hub dit jaar een centrale rol. Hier zet Greenroomvoice samen met Studio Nima als conceptuele partner een ‘Material Lab’ op met innovatieve en circulaire materialen die men momenteel in een zeer hoog tempo ontwikkelt en die al worden toegepast in baanbrekende circulaire productlijnen. Exposanten krijgen de kans om de levenscyclus en de stappen van de materiaalontwikkeling te demonstreren, van grondstof tot eindproduct.

Een hoogtepunt van de samenwerking ISPO Munich met de Duitse Sustainability Award in Sports is de uitreiking van de ISPO Cup – een initiatief dat het bewustzijn over duurzaamheid in de sport bevordert. Het gaat hierbij om een onderscheiding voor een sporter of een bijbehorend merk.

Ook de samenwerking met Highsnobiety werd uitgebreid, om het 520M-platform dat modegeoriënteerde GenZ en millenials aanspreekt en activeert, verder uit te bouwen.

Nog een fijn laatste detail: ISPO Munich verkoopt voortaan enkel GoGreen Tickets. Dit wil zeggen dat bezoekers met de aankoop van hun ticket bijdragen aan drie myclimate-klimaatbeschermingsprojecten, namelijk een hydropowerplant in Vietnam, biogas voor arme huishoudens op het platteland in India en een biogasinstallatie voor 9000 families, eveneens in India.

Tickets voor ISPO Munich 2023 zijn vanaf nu online te koop.