Home Materiaal ISPO Munich trends 2019/2020 winterkleding: mag het ietsje meer kleur zijn?

ISPO Munich trends 2019/2020 winterkleding: mag het ietsje meer kleur zijn?

0
ISPO Munich trends 2019/2020 winterkleding: mag het ietsje meer kleur zijn?

Sommige kledingmerken kleuren netjes binnen het vertrouwde kleurenpalet, andere durven trendsetter spelen en gooien er nog een apart motiefje bij.

Tekst: Lotte Stevens


Fjällräven toont de nieuwe Canada Wool Padded Jacket terecht met trots. Ze winnen er een ISPO Award mee – voor de meest innovatieve producten – in de categorie „urban“. De binnenkant bestaat uit wolresten die anders bij het afval zouden belanden maar nu op een duurzame manier toch nog gebruikt worden.

Ortovox zet met de Merino Fleece Plus de regionale productie in de kijker. De Classic Knit Hoody is gemaakt van ongeverfde wol van schapen in de Zwitserse Alpen. De wol wordt gewassen in België, het spinnen en breien gebeurt in Oostenrijk, het eindresultaat wordt in Lithouwen in elkaar gezet. Een bewust trage, en net daardoor heel kwaliteitsvolle productielijn. En dat zie je!

PeakPerformance neemt een ISPO Award mee naar huis voor de nieuwe Argon jas, een uniek en duurzaam product met onder andere gerecycleerd polyester. De vulling wordt in het speciaal geweven patroon geblazen en maakt de jas zo extra winddicht.

Icebreaker focust op de drie lagen kleding voor een „natuurlijk ecosysteem“: „skin“ voor de zachte, ademende laag op de huid, „mid“ voor de isolerende middenlaag en „outer“ voor warmte en bescherming. In prachtige, frisse kleuren.

Columbia presenteert de gekende en herkenbare stijl van het merk in rood, wit en blauw. Hier zien we de Wild Card jas met donzen voering.

CMP heeft nu ook helmen in het assortiment, passend bij de veelkleurige maar toch klassiek ogende ski-outfit. Oranje is ook hier een trendkleur.

VAUDE gaat met een ISPO Award naar huis voor het nieuwe Larice LesSeam Jacket: maximaal comfort door minimaal gebruik van naden. Door een deels gerecycled polyamidegaren te gebruiken, onstaat er bovendien nul restafval.

Sprayway presenteert in de nieuwe „urban“ collectie prachtige natuur- en aardekleuren, zowel voor vrouwen als voor mannen.

Yeti is ook bij de winnaars van een ISPO Award, voor de ultralichte Mjelde jas. Dun en compact, maar met verstelbare kap, ideaal om de elementen mee te trotseren. Bovendien in een leuke kleur met opvallende ritssluiting.

In de categorie Sportswear toont Patagonia de Quandary Jacket voor vrouwen en mannen. De jas stopt wind, regen en natte sneeuw. Belangrijk detail: 100% Fair Trade™ sewn.

Dare2b presenteert een kleurrijke collectie skikleding, zoals we van het merk mogen verwachten. Vooral het felle oranje in de vrouwenlijn springt hier in het oog, en dat zal op de piste niet anders zijn!

Ook bij Blutgeschwister valt de erg kleurrijke en gevariëerde collectie meteen op. Het aparte kledingmerk uit Berlijn focust op duurzame productie en vrolijke prints. En mikt nu – onder andere met soft shells – ook op de fans van outdoor mode.

Fans van O’Neill worden in de watten gelegd met de Gore-Tex 3L Psycho Tech Anorak. De anoraks zijn inderdaad terug, en de fluo kleuren ook. Het merk werkt bovendien opnieuw samen met Gore-Tex voor waterdichte én luchtdoorlatende kledij.

Een ISPO Award gaat naar Bergans voor de Rabot 365 Hybrid softshell broek, gemaakt met gerecycleerd poyamide. Stevig – met waterafstotend Cordura aan de buitenkant – en toch zacht en comfortabel – met merinowol aan de binnenkant.

Barts uit Amsterdam: het begon in 1986 met zwemshorts die Bart zelf maakte, het succes kwam met wintermode, en intussen maakt het merk meer dan alleen warme beanies: ze hebben ook handschoenen, sjaals en rugzakken, in mooie kleurthema‘s.

Regatta pakt uit met een bijzonder “hot” item: de verwarmde winterjas met ingebouwd verwarmingselement op borst en rug, powerbank in de binnenzak. Tot 6 uur lang zit, sta of loop je er warmpjes bij.

Lees verder: schoenen die in de kijker lopen