ISPO Munich trends 2020/2021 specifieke doelgroepen

Niet iedereen richt zich op het brede publiek: soms pikken de ontwerpers een specifieke doelgroep uit om een meerwaarde te bieden in een kleine niche.

Tekst & foto’s: Karlien Engelen


Dat levert opvallende producten op, die we je zeker niet willen onthouden. Wat dacht je van deze highlights?

Nordica richt zich op de senioren! Met de HF schoen hopen ze de 60- en 70-jarigen langer op de piste te houden. HF staat namelijk voor Hands Free: de ski schoen trek je aan en uit zonder te bukken. Het is een monovolume met een vaste hiel, Er zijn verschillende versies; bijvoorbeeld een met een thermisch verwarmde binnenvoering die je op 3 warmtestanden kunt instellen.

SMITH presenteert de nieuwe Icon ski helm, speciaal gefocust op de competitie- en racedoelgroep. De helm maakt gebruik van de Koryod technologie die zorgt voor een betere protectie. Ook de inmiddels bekende MIPS technologie zit erin om de kans op hersenschuddingen te verkleinen. Alle Smith helmen zijn inmiddels geschikt voor een geïntegreerd audiosysteem, zowel de goedkopere modellen als de high end versies.

De ambitieuze jeugd kan terecht bij Jones voor een jeugd snowboard waarmee je prima de stap naar het freeriden kunt zetten; een verkleinde versie van de Flagship. Net als bij de nieuwe collectie snowboards voor volwassenen is er gewerkt met de 3D Contour Base technologie waardoor je een surfgevoel krijgt en gemakkelijk door de bochten manoeuvreert.
.
.
.
.

Bij NITRO vind je een volledig complete splitboarding uitrusting, inclusief crampons, skins, skistokken en bijpassende bindings. Een ideaal pakket als je wilt beginnen met splitboarding of toe bent aan nieuwe gear.
.

Ben je in de markt voor iets bijzonders en kun je wat meer besteden, dan levert Völkl de ‘Porsche onder de ski’s’. Met de nieuwe Blaze ski’s ben je lichtgewicht op weg en heb je een stabiele en comfortabele freeride ski te pakken.
.
.

Sprayway heeft goed naar de klanten geluisterd en brengt op veler verzoek een extra lange herenjas uit met Goretex. De jas is door het lange ontwerp extra warm en comfortabel, en voor veel doeleinden geschikt. Aan een goede prijs ligt die voor een breed publiek binnen bereik.
.
.
.


Vrouwen, maak je borst nat voor ELAN! Zij combineren al hun damesski’s vanaf dit jaar in een nieuwe lijn; Wildcat. Het bedrijf werkt met speciale vormgevers om de damesski’s de juiste uitstraling te geven. In deze Wildcat lijn vind je vooral all-mountain ski’s.
.
.

Merrell zorgt voor iedereen die in de winter wil blijven trailrunnen met een lichte schoen die aan de bovenkant een zachte sneeuwstopper voorziet.
.
.
.
.


Fjallräven laat zich in de nieuwe Expedition series inspireren door de jas die de grondlegger al in 1974 ontwierp. Bijzonder aan de Expedition Lätt hoodie is dat er in plaats van dons een synthetisch alternatief wordt gebruikt, dat ook voor vegans geschikt is, en beter tegen vocht kan dan de klassieke donsjassen. Ideaal voor het Belgische winterweer dus.

Lees het hoofdartikel over de nieuwste trends voor het komende wintersportseizoen op ISPO Munich.