Op welke plek warm je het best op voor een nieuw ski- en snowboardseizoen? Juist: vlakbij de besneeuwde toppen van de Beierse Alpen, op ISPO Munich. Deze vakbeurs voor outdoor- en wintersports trekt ieder jaar een mix van winkeliers, vertegenwoordigers, verkopers, journalisten en andere professionele buitensportfanatiekelingen. Het is de perfecte plek om alle nieuwigheden van het winterseizoen 2020-2021 te ontdekken.
Tekst & foto’s: Karlien Engelen
Als wij aankomen in München ligt de buitentemperatuur nog ver boven 0 graden, maar eenmaal binnen in de Messe München worden we volledig ondergedompeld in een sfeer van sneeuw-, snowboard- en skifun.
Er staan dit jaar drie motto’s centraal op ISPO:
- Be responsible: sport for a planet worth living on.
- Be active: sport for a healthy society.
- Be creative: sport as a new source to tackle challenges.
De drie thema’s zie je overal opduiken – al moet gezegd worden dat je onder de noemer van deze motto’s bijna alles wel kunt vatten!
Om je wat makkelijker wegwijs te maken, hebben we de highlights onder enkele duidelijke noemers samengevat.
Klik naar een van volgende artikels:
- ISPO Awards: dit zijn de producten die er dit jaar écht uitspringen!
- Celebrations: deze merken vieren 10-, 50- en zelfs 125-jarig bestaan
- Safety first: veiligheid is meer dan ooit een thema in de recreatieve wintersport
- Nieuwe concepten: innovatie troef bij deze merken
- Bijzondere doelgroepen: nicheproducten met een enorme meerwaarde voor specifieke doelgroepen
- Relax en comfortabel: ook dit is meer dan ooit een trend
- Keuze aan de koper: onze selectie
ISPO in cijfers
- 80.000 bezoekers
- Uit 120 verschillende landen
- 4 dagen
- 18 hallen
- Verdeeld over 9 inhoudelijke segmenten zoals Snowsports, Outdoor, Body & Mind en Urban.
- 3 motto’s
- Meer dan 2800 exposanten
- ISPO bestaat dit jaar 50 jaar!
Hier ook onze fotogalerij ISPO Munich 2020.