Home Merken Eider Op bezoek bij Millet Mountain Group

Op bezoek bij Millet Mountain Group

0
Op bezoek bij Millet Mountain Group

WintersportGids en zustermagazine Far Out gingen afgelopen week op bezoek bij Millet Mountain Group in Chamonix, aan de voet van de Mont Blanc. Een pracht van een locatie om collecties te ontwerpen en testen… en om de nieuwe collecties van niet alleen Millet, maar ook zustermerken Lafuma en Eider voor te stellen.

We kregen een blik achter de schermen van wat we niet dit, maar volgend seizoen in de bergen zullen zien, en konden de brand manager van Millet, Lafuma en Eider uithoren over hún merk. Een onderwerp dat bij alle drie de merken aan bod kwam, was ‘sustainability’. Meer daarover in het artikel Millet Mountain Group en duurzaamheid. Hier vind je nog enkele sfeerfoto’s.


We vroegen elk van de brand managers om elk van de volgende vragen te beantwoorden.

  1. Wat is uw rol als brand manager?
  2. Op wie en/of wat focust jouw merk?

Renaud Menozzi, brand manager van Lafuma

  1. Ik ben niet eindverantwoordelijk voor de sales en ben veel meer en ook nauw betrokken bij het creatief proces. Ik denk mee over het product, het design, het in de markt zetten… Daarvoor vertrouw ik op ervaring en… mijn buikgevoel.
  2. Lafuma staat voor functionele en kwalitatieve producten met een uitstekende prijskwaliteitverhouding en een minimale impact op het milieu. We focussen op een breed publiek aan buitenliefhebbers bij wie plezier en avontuur voorop staan, in de natuur of de stad.

Frédéric Fanges, brand manager van Millet

  1. Mijn rol? Story telling! Ik denk mee na over productontwikkeling, maar ook over het creëren van een emotionele band met de consument. Wie zijn we, van waar komen we, waar staan we voor, wat zien we als onze verantwoordelijkheid, wat betekent het om een high end, technisch en tegelijk modieus merk te zijn?
  2. Millet is gemaakt om mee te presteren op de trails en in de bergen. De knowhow, de aandacht voor details… niets ontgaat ons. Mountaineering, skiën, toerskiën en avonturieren in de bergen zitten in ons DNA. Ikzelf hou van splitboarden. Met producten van Millet durf ik naar boven, omdat Millet de standaard op elk vlak hoog legt. We kiezen altijd voor de nieuwste en beste materialen (de nieuwste versie Gore-Tex, Polartec, beste productiefaciliteiten…). Is het voor de gebruiker handig om een zakje op de schouder te hebben, dan gaan we daar niet op besparen. Moeten naden zijn getapetet, dan zijn ze dat, niet alleen de meeste strategische. En dat gaat zo door tot in het kleinste detail, tot de naaitechniek van de knoopjes toe. Ook sociaal leggen we de nodige contacten. Er is ons #RiseUpTour-initiatief voor de klimcommunity en het Millet Expedition Project, een springplank voor atleten en talenten. Elk jaar sponsoren we drie beste van de ingediende projecten. Een paradepaardje op het gebied van productinnovatie is de Trilogy-collectie. De Naadloos design, Bluesign-label, RDS-gecertificeerd dons, PFC-vrije DWR-finish…

Aurore Calmier, brand manager van Eider

  1. Ik zie mezelf als de expert in het merk en onze producten. Mijn taak is om de markt goed te leren kennen, de noden te begrijpen en te weten welk product we moeten maken, hoe het te promoten, hoed de consument te inspireren… Het meest uitdagende is de digitalisatie en hoe je daar als merk moet op inspelen en je communicatiestrategie moet (her)uitvinden.
  2. Eider staat voor sportiviteit, maar blinkt ook uit qua elegantie. In onze collecties vind je unieke prints en mooie kleurencombinaties, zonder de ergonomie van beweging uit het oog te verliezen. Vandaar het nieuwe motto: Motion First. Wat staat voor kleding die met je meebeweegt. Zo zit er een van de nieuwe ski-jassen bijvoorbeeld een rekbaar stuk in het rugpand, voor extra beweeglijkheid.