ISPO Munich 2022

Twee jaar zonder ISPO Munich is genoeg! Na een te lange break door Covid-19 is ISPO Munich weer de place-to-be voor de sportindustrie. Dit jaar start de beurs op 28 november 2022 en loopt tot 30 november, aan het begin van het seizoen dus, in plaats van er middenin. Het motto van 2022? “Nieuwe perspectieven in de sportwereld.” Het paradepaardje van de tien inmiddels bijna volgeboekte hallen is Future Lab, dat antwoorden biedt op de meest urgente vragen in deze uitdagende tijden.

Het motto van ISPO Munich 2022:
nieuwe perspectieven in de sportwereld

De sportartikelenindustrie heeft de coronacrisis grotendeels het hoofd geboden. Maar met klimaatverandering, verstoorde toeleveringsketens en een gespannen energiesituatie blijven de uitdagingen aanzienlijk.

“Daarom hebben we nieuwe perspectieven nodig op de markt, de consument, de detailhandel en de sport zelf”, zegt Tobias Gröber, hoofd van de ISPO Group: “En daarom dat we tijdens op ISPO Munich in november de centrale hal hebben omgebouwd tot een innovatielab, Future Lab genaamd. De belangrijkste leiders in de branche komen hier bijeen om te praten over mogelijke oplossingen en te nemen maatregelen. We willen een lobbyplatform zijn en sport een stem geven die gelijkwaardig is aan zijn plaats in de samenleving.”

Nieuwe datum aan het begin van het seizoen

Nieuw aan ISPO Munich is ook de nieuwe datum, namelijk eind november, aan het begin van het seizoen in plaats van er middenin. In november start namelijk ook de bestelperiode van het volgende seizoen. Dat deze periode gesmaakt wordt, is duidelijk. In totaal zullen exposanten uit 55 landen aanwezig zijn en is de standgrootte teruggebracht tot maximaal 200 vierkante meter.

“ISPO is al vele jaren veel meer dan een ‘gewoon een handelsbeurs’ voor sportartikelen”, verduidelijkt Lena Haushofer, Exhibition Director van ISPO Munich. “Zoals je weet, gelden er nog steeds Covid-gerelateerde beperkingen op reizen. Desalniettemin komt 90% van de exposanten op ISPO Munich dit jaar uit landen buiten Duitsland. Deze internationalisatie onderstreept duidelijk de vitale en waardevolle rol die ISPO Munchen speelt als een global hub voor een meer persoonlijk contact tussen fabrikanten, gespecialiseerde retailers en andere spelers in de sector.”

Future Lab: het kloppende hart van ISPO Munich

Hoewel de tien hallen al bijna zijn volgeboekt, reserveert ISPO Munich een groter, centraal gebied voor haar Future Lab. Als een kloppend hart zal het innovatielab niet alleen ruimte bieden voor discussies over nieuwe producten en transformaties, maar ook verder kijken dan de eigen branche naar Retail, Digitalisering en een Sustainability Hub.

De hal zal ook het toneel zijn voor de vele atleten die dit jaar afzakken naar ISPO Munich voor de ISPO Award en natuurlijk voor de ISPO Cup Night. Op de avond van de eerste beursdag vindt namelijk ook de presentatie van de nieuw ontworpen ISPO Cup plaats in het Future Lab. In de toekomst wordt deze toegekend aan initiatieven van sporters en sportbeïnvloeders die een positieve bijdrage leveren aan de samenleving.

Conferentie met topsprekers

Future Lab is ook de plek waar de conferentie plaatsvindt. Toonaangevende sprekers uit de industrie en experts uit andere sectoren geven hun visie op spraakmakende en actuele onderwerpen, zoals duurzaamheid, inclusie en diversiteit, evenals de uitdagingen voor logistiek en retail.

Reeds bevestigde sprekers zijn Merijn Dols, Global Director voor Open Innovation en Circular Economy bij Danone, Laura Santucci, voormalig lid van de regering-Obama en ex-directeur van het World Food Program, en Hunter Lovins, CEO Natural Capitalism Solutions en lid van de Club van Rome.

Olympisch kampioen en winnaar van de Ironman Hawaii op ISPO Munich

ISPO Munich verwacht ook veel actieve en voormalige topatleten. Zo duikt triatleet Sebastian Kienle in het onderwerp biohacking tijdens een liveopname voor de Red Bull Podcast, en werpt Olympisch tienkampkampioen Christian Schenk, die recent een all-inclusivefestival organiseerde voor mensen met en zonder handicap, zijn licht op de thema’s diversiteit en lobbyen voor algemene belangen.

In het luik ‘Stories to be told’ is er een sessie van het initiatief ‘Frauen Verbinden’ waarin vooraanstaande vrouwelijke ondernemers, persoonlijkheden en sporters aan bod komen, alsook het boeiende verhaal van alpinist Kazuja Hiraide, de eerste Japanner die de 17e Piolet d’Or Award won, de Academy Award van het bergbeklimmen.

Kortom: ISPO Munich is dit jaar opnieuw hét internationale event dat je volledig onderdompelt in de trends en aankomende nieuwigheden in de sportindustrie.

Benieuwd? Koop je toegansticket!